måndag 29 december 2014

Att försöka lova sig själv

Min samlade nyårslöftesbiografi är en resa i återkommande nederlag, kanske för att mina "löften" inte på något sätt färgats av vardagspragmatism. (min vardagspragmatism)
Kanske för att vissa löften tagit sig alldeles för vidlyftiga kläder och skulle kräva år av freudiansk tête-à-tête för att nå önskat resultat. Inför 2015 nivellerar jag skalan av förväntningshybris och sammanfattar mina löften i tre, blott tre, punkter, vilka inte handlar om något mer omfattande inre- eller yttre paradigmskifte.Observera att dessa punkter inte heller handlar om: träning, självkännedom eller kost (eller lite kost)
1. Ladda mobilen innan jag går ut.
2. Sluta tröstäta choklad på jobbet efter kl 18.
3. Lägga fram småbarnens ytterkläder på kvällen så att jag slipper stressleta på morgonen.