söndag 25 mars 2012

Vilsamt

Bestämde mig för att radera mitt Linda surtant-inlägg eftersom den tidigare humörsvackan botades med fullkornspasta och quornsås. Lilleman sover sött på fårskinnet i "vår" lånade fin-babysitter, Svante städar och möblerar gårdshuset, Tova-Liisa och Ingemar tittar på tv och Björn leker rockstjärna i SW:s replokal på stan. Känner mig ganska nöjd med dagen eftersom jag hunnit jobba lite, städa lite och pussa mycket på lilleman. Sängen är nybäddad med vårpåslakanen, d.v.s. regnbågsrandigt. Dammråttorna vilar tryggt i dammsugspåsen och kelimmattan under skrivbordet ser riktigt fin ut när det svarta krulltäcket (hundhår) sugits bort. Rättningshögarna på skrivbordet ser riktigt inbjudande ut (intalar mig själv) när omgivningen ser sådär polerad och strukturerad ut. Har tänt varenda myslampa i huset (el-polisen är som sagt inte hemma) och ser fram emot en kopp varm java och lite Tranströmmer, varm mjölk för själen som öppnar valven i hjärtat.