fredag 16 december 2011

Braigt

Nu har tystnaden lagt sig över Hedda och mina lektioner för nästa vecka är "i hamn" eller i.a.f. på ett teoretiskt plan. Helgen är här och nästa vecka väntar julavslutning. Trots kontiunuerligt återkommande sömnsvårigheter så känns det rätt bra, helt ok faktiskt. Har ett jobb där jag får vara väldigt egocentrerad och prata på om neolitiska revolutionen, samt avsluta veckan med studium som lyfter blicken över tangentbordet. Det är bra, inte alltid toppen, men helt enkelt så är det bra. Har trevliga arbetskamrater som orkar dricka kaffe och lyssna på förlossningsprat, vilket också är bra. Har en bokhylla som jag fyller med pärmar och papper, vilket känns bra för min sorteringsmaniska sida. Och det som just nu känns bra-braigt är att jag/vi snart får träffa en oerhört spännande och efterlängtad liten person.