söndag 11 december 2011

Bäbis och bäbissaker

Tredje advent med snö och en helt fabulös söndag med Hamnmagasinet julklappar, nya mysiga tovade vantar till mig själv och en virkad filt tilll pyttes vagn. Pytte upptar för övrigt nästan var stund av mina tankars vakna tid. Tänker på allt från förlossning till bäbislukt, voksipåsar och silkesmössor. Köpte för övrigt första bäsbismössan i lördags. Det har liksom blivit tradition att jag jag köper en ny liten silkesmössa var gång familjen välsignas med en liten familjemedlem, men jisses vad dyra de blivit. 250 kr för lite, väldigt lite, tyg. Fast vad gör man inte för att hålla liv i en familjetradition. Pyttes omfattande garderob består i nuläget av: en bomullspyjamas, en sparkdräkt, en kofta, två par stumpor och en silkesmössa. I vagnen ligger redan fårskinnet och väntar, samt den fina virkade filten som införskaffades idag. Älskar julen med allt vad den innebär av julpyssel och matstök, men i år ser jag mest fram emot nyåret och Pyttes ankomst.