onsdag 8 juni 2011

Mitt liv

Hur gör människor som tar kommando över livet?
I min värld så pågår ett ständigt sökande, ibland nyfiket ivrigt och lite då och då desperat försenat. Mening och mål är mina ständiga följeslagare. För något år sedan så levde jag i den villfarelsen att åren som jag tillryggalägger här på jorden skulle göra bilden tydligare, för att tala skolspråk så skulle det centrala innehållet definieras. Liksom för att underlätta den slutgiltiga betygssättningen. Jag har nog alltid tänkt att, när jag blir vuxen då... då minsann skall jag vara styrman, skeppare och kapten på den här skutan. Måluppfyllelse liksom, thats what I´m talking about. Fast vid 35+++ så känns det mer som att jag fortfarande lånar pengar i förskott av mamma för att finansiera en ospecad resa till Korfu. Å andra sidan så har mycket av det bästa i mitt liv kommit som en överraskning, ett litet måndagspaket. Kärlek, barn, hus, stora skönhetsupplevelser och faktiskt också lycka. Kanske är det just det som är livet, att leva nyfiket och öppet. Jag känner mig dock, ibland, lite gammal för måndagspaket. Jag vill ha ett förbeställt paket.