måndag 27 juni 2011

Min vackra arbetsplats

Jobbar, men skall snart gå hem. Här råder ingen alienation, utan mitt jobb är frivilligt, intressant och mitt i semestern. Kom mig dock för att snabbkika på lite olika bloggar, ett tidsfördriv som jag liknar vid veckotidningsläsning, härligt och avslappnande. Har flyttat mina saker till Heddagården och blivit med bokhylla, en fin liten björkig sak som nästan rymmer mina ting. Otroligt nog har min nya sommarvurm kommit att tillfalla ämnesplanerna för 2011, kan liksom inte få nog. Har försökt med omflyttning av möbler, sortering av diverse ting och böcker, men inget skingrar tankarna på dessa byråkratiskt formade dokument. Har dock bestämt mig för att "go with the flow" och tillåta tankarna cirkulera. Trivs dessutom förträffligt i detta solkyssta (citrongult laserade) rum med dess tolvspröjsade fönster. Inte alla förunnnat att arbeta i så vackra lokaler.