söndag 25 augusti 2013

Kompensera

Björn och Tovaliisa värmer sig inför havsbadet

Vi har sugit märgen ur sommaren. Badat i havet med fina vänner såväl lördag som söndag och bär nu på en försommarkänsla, vilket känns fint när augusti övergår i september. Magen den växer och jag välkomnar 34:e graviditetsveckan med en lättnadens suck. Nyfikenheten är stor, vem gömmer sig där inne? Det är dock inte nyfikenheten som gör att jag nästan varje vaken stund längtar till oktober. Jag har ont, ont, ont och åter ont. En nerv ligger i kläm, vilket framkallar en brännande känsla vid vänster revbensbåge. Fokuserar för att inte låta det "ta över" men ger allt som oftast efter på kvällen när dagens värv är över och jag sitter i soffan tillsammans med Björn. Då tycker jag väldigt synd om mig själv och vill att Björn också skall falla in i full empati. Tyckte så synd om mig själv i kväll att Björn, Svante, Tovaliisa och Gunnar städar barnträdgården och Tovaliisas klassrum medan jag vilar. Skall även tilläggas att jag vilade även innan maten och väcktes sedan till dofterna av Björns supergoda svamprisotto. Har dåligt samvete eftersom resten av familjen putsar och fejar fast jag kan förlusta mig. Måste komma på något kompensatoriskt, typ...
Godis, nä usch dåligt för tänderna, fast gott.
Fotmassage, nä jag kan ju knappt böja mig fram så att massera fyra fotpar går bara inte.
Städa barnens rum, nä så kompensatorisk orkar jag inte vara.
... äsch jag ger alla en kram.